diumenge, 6 de novembre del 2011

06-11-2011: Cabrafiga per la canal del DIP

Per: Non-stop walking and running.

Diumenge 06-11-2011. 7:30 a.m.

Despertadorrrrrrr!!!! uffff...10 minutets més (que vaig anar a dormir molt tard).... que ràpids que passen els 10 minuts quan estàs fet un torronet a dins del llit... en fi, fora mandra i amunt!! Mentre esmorzo la llet amb cola-cao (esmorzar de campions ... ull!! que ho diuen a la tele jejejeje) em barallo amb el Forerunner (rellotge gps) per mirar d'inserir-hi el track de la sortida que hem de fer avui.
Ho aconsegueixo però ja s'han fet les 8:10a.m. i encara m'he de vestir. Em despedeixo de la dona i del Trumfu que avui no venen (per un altre compromís) i surto pitant cap a la plaça de la Vila on hem quedat a les 8:30.

Fa força ventet, però de fet és força habitual al poble aquest vent matinal. Ens esperem que tothom arribi per repartir els cotxes i enfilem carretera cap a Pratdip. Un cop passat el poble (no arribem a entrar) ens desviem a la dreta per un camí asfaltat que m'indiquen va a parar al poble de Colldejou.

Aparquem en un petit espai que hi ha a la dreta de la calçada (per on passa el GR172) i ens preparem per començar l'excursió.

Comencem a caminar i ja l'erro des de bon principi... no havia posat el forerunner(GPS) en marxa!!! haig d'esperar-me quiet 1 o 2 minuts abans que arranqui l'artefacte aquest :) Un cop engegat, poso en marxa el cronòmetre i faig una carrereta per atrapar al grup.

Ens desviem a la dreta per agafar una pista ampla que s'aproxima cap a la canal del DIP (tartera per on pujarem). Desviació cap a l'esquerra per un corriol que comença a pujar més fortet. A mesura que anem pujant anem notant com s'incrementa la intensitat del vent.

Des de la tartera al cim el vent ja no era fort, sinó que ho definiria com a molt violent i les ràfegues exageradament fortes que impedien caminar amb comoditat, uns quants cops ens havíem d'ajupir per a que no ens tirés al terra. La veritat és que no m'havia trobat un vent tant fort com el que vam viure al Cabrafiga.

A partir d'aquí es van encordar el Jaume amb en Joanet ja que el vent començava a agafar intensitats perilloses.

Un cop arribats a dalt amb la creu, vam estar-hi uns minuts (foto grup) i vam haver de deixar córrer el fet de trobar el geoamagatall i sense entretindre'ns més vam començar a baixar.

Ens vam aturar una mica més avall on quedàvem arreserats del vent i vam aprofitar per esmorzar tranquilament.
Un cop amb la panxa plena, vam proseguir el descens passant per un parell de passos (pas del gos i pas del grauet) on havíem de desgrimpar una mica (fàcil, però amb cuidado a causa del vent). Un cop passats els 2 passos el camí era molt més senzill i podíem caminar sense problemes.

Vam arribar a una cruïlla (començava a plovisquejar una mica) on ens vam separar en 2 grups, el majoritari seguia la ruta especificada i el minoritari va anar a investigar una pista ampla (que va resultar ser una drecera força ràpida).

Ens vam retrobar tots als cotxes per tornar a casa ben "ventats".

Salut i kims.
Ricard.

Fotos del Ricard al Picasa (enllaç)