dijous, 8 de desembre del 2011

08-12-2011: Volta muntanya Blanca i verificar catxé

Per: Non-stop walking and running.

Dijous 08-12-2011. 07:30h.

Quedem a Montbrió, aquest cop més tard perquè l'excursió és curta (d'uns 5 kms). A les 7:30 en Josema, Trumfu i jo anem cap al punt de partida. Cal anar per la carretera de Montroig del Camp cap a Colldejou i molt aprop de Colldejou a l'esquerra surt una carretereta asfaltada (que seguint-la s'arribaria a Pratdip). A un quilometret, trobes el punt de partida on podem deixar el cotxe.
Tal com es veu a la gràfica, ja se surt de força amunt, per tant el desnivell no és excessiu.
Tot és força planer (el 1er quilòmetre) i llavors commença a baixar per fer una vall i de seguit pugem cap a la serra del costat (la que dona de cara a mar, la que es veu blanca des de casa). Hi han rampes força dretes (tot el desnivell positiu pràcticament està acumulat en aquestes rampes) i un cop a dalt de tot veiem l'avenc de la Figuera i una mica més enllà l'avenc del Pla (uns 31 metres de fondària).
A partir d'aquí ja comencem a anar més pel costat del precipici de cara a mar on fem unes fotikis xules, fins arribar al piló dels 4 termes (molt aprop hi tinc amagat el catxé). El trobem i veig que està en perfectes condicions (malgrats les pluges) i anem tornant per la pista ampla on en Trumfu torna a fer-se el bany com l'anterior vegada que vam anar amb la Raquel.
A partir d'aquí ja és tot baixada per pista ampla fins tornar al creuament per tancar la ruta circular i tornar l'últim tros pel mateix camí.
Al cotxe veiem que encara hi ha gent amb cistells mirant de trobar els últims rovellons de la temporada.
A la tarda des de casa confirmo que el catxé està en perfectes condicions per a que es publiqui i ja el tenim a la www.geocaching.com amb el nom de Muntanya Blanca.

Perfil i dades de la sortida: